Sabtu, 9 Mei 2009

Restoran Saba', Cyberjaya

Pada bulan lepas, saya sekeluarga telah pergi ke Restoran Saba' di Cyberjaya. Hari ini (9 Mei 2009) kami pergi lagi. Saya memang sukakan makanan Arab sejak belajar di Jordan lagi. Maklumlah, kira-kira 5 tahun menetap di sana menuntut ilmu. Apabila terasa hendak makan makanan Arab, saya akan mencari restoran tersebut. Sebelum ini, saya dan keluarga pernah ke Restoran Tarbush di Ampang. Semasa pergi ke Bukit Bintang pun, pernah singgah di sebuah restoran makanan Arab, beli dan bungkus shawarma.

Jika di pasar malam, ada orang kita yang jual kebab tetapi sudah diubah citarasa Malaysia. Saya lebih suka makan makanan Arab yang tulen. Ini kerana saya sudah meminati citarasa Arab sebenar. Bagi orang Malaysia yang tidak biasa dengan makanan Arab, mungkin mereka lebih menggemari makanan tersebut yang telah diubahsuai sebagai citarasa Malaysia.

Sebenarnya hari ini, saya sekeluarga pergi bersiar-siar di Putrajaya sambil membeli belah. Sempat Zohor di Masjid Putra. Dalam perjalanan pulang ke rumah, singgah di Restoran Saba', Cyberjaya. Sempat juga berborak dengan orang Arab di situ.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.