Rabu, 15 April 2009

Karnival Pendidikan Kaunseling Kerjaya

Hari ini (15 April 2009), telah diadakan Karnival Pendidikan Kaunseling Kerjaya Sekolah-sekolah Daerah Hulu Langat bertempat di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor, Bangi, Selangor. Saya, Ust Azam dan cikgu Nasibah mengiringi murid-murid SKTP menyertai karnival tersebut. Aktiviti ini melibatkan murid-murid dari sekolah rendah dan pelajar-pelajar dari sekolah menengah sekitar Daerah Hulu Langat.

Di kesempatan inilah saya dapat berjumpa dengan rakan-rakan seperjuangan dari sekolah yang lain. Tidak disangka-sangka juga, saya dapat bertemu kembali dengan beberapa orang bekas anak murid saya ketika mengajar di Kelas al-quran dan Fardhu A'in (KAFA) Integrasi di bawah Jabatan Agama Islam Selangor. Ketika itu, saya mengajar mereka Bahasa Arab dan komponen-komponen mata pelajaran Agama Islam. Kini, saya mengajar di Sekolah Kebangsaan pula. Juga subjek Bahasa Arab dan Pendidikan Islam sebagai mata pelajaran utama. Sekarang, bekas anak-anak murid saya itu sedang belajar di sekolah menengah.

Di samping itu juga, saya sempat bersua dengan rakan-rakan yang sama-sama belajar di Jordan dulu. Mereka sekarang menjadi pendidik di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor ini. Diharap Karnival Pendidikan Kaunseling Kerjaya ini menjadi pemangkin kepada cita-cita untuk murid-murid dan pelajar-pelajar pada masa akan datang.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.