Rabu, 15 April 2009

Karnival Pendidikan Kaunseling Kerjaya

Hari ini (15 April 2009), telah diadakan Karnival Pendidikan Kaunseling Kerjaya Sekolah-sekolah Daerah Hulu Langat bertempat di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor, Bangi, Selangor. Saya, Ust Azam dan cikgu Nasibah mengiringi murid-murid SKTP menyertai karnival tersebut. Aktiviti ini melibatkan murid-murid dari sekolah rendah dan pelajar-pelajar dari sekolah menengah sekitar Daerah Hulu Langat.

Di kesempatan inilah saya dapat berjumpa dengan rakan-rakan seperjuangan dari sekolah yang lain. Tidak disangka-sangka juga, saya dapat bertemu kembali dengan beberapa orang bekas anak murid saya ketika mengajar di Kelas al-quran dan Fardhu A'in (KAFA) Integrasi di bawah Jabatan Agama Islam Selangor. Ketika itu, saya mengajar mereka Bahasa Arab dan komponen-komponen mata pelajaran Agama Islam. Kini, saya mengajar di Sekolah Kebangsaan pula. Juga subjek Bahasa Arab dan Pendidikan Islam sebagai mata pelajaran utama. Sekarang, bekas anak-anak murid saya itu sedang belajar di sekolah menengah.

Di samping itu juga, saya sempat bersua dengan rakan-rakan yang sama-sama belajar di Jordan dulu. Mereka sekarang menjadi pendidik di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor ini. Diharap Karnival Pendidikan Kaunseling Kerjaya ini menjadi pemangkin kepada cita-cita untuk murid-murid dan pelajar-pelajar pada masa akan datang.

Klik Sepanduk Jeehan al-Maliziy Untuk ke Laman Utama

Kenangan di Negara Arab

Dapatkan Set Beras dan Rempah Nasi Arab Sekarang

Dapatkan Set Beras dan Rempah Nasi Arab Sekarang
Klik pada gambar produk.

Segala Puji Bagi Allah, Tuhan Seluruh Alam