Selasa, 15 Jun 2010

Percutian ke Negeri Sembilan 2010

Hari pertama (14 Jun 2010), saya, isteri dan dua orang anak kami bertolak dari rumah di Kajang. Masuk ke Lebuhraya Kajang Seremban (LEKAS) melalui Tol Kajang Selatan dan keluar dari lebuhraya melalui Tol Setul. Saya memandu kereta menyusuri bandar Seremban.

Masuk pula ke Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) dan melalui Tol Mambau menuju ke Port Dickson. Kami terus menuju ke pantai Teluk Kemang yang lokasinya berhadapan dengan Sekolah Kebangsaan Teluk Kemang, Batu 8, Jalan Pantai. Waktu sudah tengah hari.

Saya dan isteri bergilir-gilir mandi laut bersama dua orang anak kami. Khemah untuk sewaan ada disediakan di tepi pantai. Kami berehat di bawah khemah sehingga petang. Kami bergerak dari pantai dan menginap di Hotel Seri Malaysia, Port Dickson. Sebuah bilik keluarga dengan dua buah katil kelamin. Makan malam di Saujana Tomyam Seafood, Batu 4, Jalan Pantai. Pulang ke hotel untuk bermalam.

Hari kedua (15 Jun 2010), kami bersarapan di Café Teluk Kemang, Hotel Seri Malaysia. Kembali ke bilik. Kemudian, saya menemani anak-anak mandi di kolam hotel ini. Selepas itu, berehat di bilik. Tengah hari, kami daftar keluar dari sini.

Pergi ke bandar Port Dickson dan kami makan tengah hari di gerai Rosella binti Abdullah, Masakan Melayu dan Kampung. Meneruskan perjalanan untuk bertolak pulang ke rumah di Kajang. Dari Port Dickson ke Seremban melalui PLUS dan dari Seremban ke Kajang melalui LEKAS.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

MURAQABAH

• Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.