Rabu, 24 November 2010

Kelahiran Anak Yang Ketiga

Kajang, 24/11/2010 – Kira-kira jam 4:00 pagi tadi, saya dan isteri telah menghantar dua orang anak kami ke rumah kakak isteri saya yang terletak tidak berapa jauh dari rumah kami. Saya terus memecut kereta yang dipandu dan membawa isteri menuju ke Hospital Kajang. Berhentikan kereta betul-betul di hadapan bangunan Unit Kemasukan Ibu Mengandung dan membawa isteri masuk ke unit tersebut. Selepas dia masuk ke dalam, saya mengalihkan kereta ke tempat letak kereta.

Sementara menunggu kelahiran, saya sempat mendaftarkan isteri untuk masuk ke Wad Bersalin dan singgah ke Surau Ibnu Sina Hospital Kajang menunaikan solat Subuh secara berjemaah. Kira-kira jam 6:30 pagi, isteri saya telah selamat melahirkan seorang anak lelaki yang beratnya kira-kira 2.6 kilogram. Sementara menunggu mereka keluar dari bilik bersalin, saya juga sempat bersarapan di kantin hospital.

Selepas beberapa lama menunggu, seorang jururawat membawa isteri serta anak kami yang baru dilahirkan keluar dari bilik bersalin dan menuju ke Wad Bersalin. Saya mengekori mereka hingga ke wad. Sampai di wad, saya melaungkan azan di telinga kanan dan melafazkan iqamah di telinga kiri anak tersebut. Oleh kerana sekarang bukan waktu melawat, saya hanya dibenarkan berada sekejap sahaja di situ. Saya membelikan makanan dan minuman untuk isteri sebelum pulang ke rumah.

Saya membersihkan uri (tembuni) dan menanamnya. Apabila semuanya selesai, waktu tengah hari saya kembali ke Hospital Kajang. Singgah sebentar ke kantin hospital untuk makan tengah hari kerana waktu melawat belum tiba. Apabila tiba sahaja waktu melawat, saya terus berjumpa isteri dan anak kami yang baru dilahirkan.

Waktu melawat di Wad Bersalin Hospital Kajang pada hari ini ialah mulai jam 12:30 tengah hari sehingga jam 2:00 petang dan mulai jam 4:00 petang sehingga jam 7:30 malam.

Ketika waktu melawat, kakak isteri saya dan beberapa orang saudara mara membawa bersama dua orang anak kami ke hospital. Selepas lawatan, anak pertama dan kedua kami pulang bersama saya ke rumah. Sementara itu, anak ketiga kami masih bersama isteri saya di Wad Bersalin. Mereka berdua dijangka boleh keluar dari hospital pada hari esok (25/11/2010).

Klik Sepanduk Jeehan al-Maliziy Untuk ke Laman Utama

Kenangan di Negara Arab

Dapatkan Set Beras dan Rempah Nasi Arab Sekarang

Dapatkan Set Beras dan Rempah Nasi Arab Sekarang
Klik pada gambar produk.

Segala Puji Bagi Allah, Tuhan Seluruh Alam