Sabtu, 13 November 2010

Majlis Penyampaian Anugerah dan Sijil TPH 2010

Kajang, 13/11/2010 - Tadika tempat anak sulung saya belajar telah mengadakan Majlis Penyampaian Anugerah dan Sijil (Ihtifal) kali yang pertama pada pagi tadi di Dewan Saujana, Sekolah Kebangsaan Saujana Impian. Tadika Permata Harapan ini telah beroperasi sejak awal tahun ini dan mula menempatkan pelajar-pelajarnya secara rasmi pada 4 Januari 2010. Pelajar-pelajarnya terdiri daripada kanak-kanak yang berumur sekitar empat, lima dan enam tahun.

Kira-kira jam 8:30 pagi, pelajar-pelajar bersama ibu bapa masing-masing mula hadir mendaftarkan diri di kaunter pendaftaran. Majlis dimulakan kira-kira jam 9:05 pagi dengan kata-kata aluan daripada pengacara majlis. Seorang pelajar lelaki Tadika Permata Harapan membacakan doa’ pembukaan. Selepas itu, saya membacakan ayat-ayat suci al-Qur’an iaitu ayat 12 hingga 19 daripada Surah Luqman.

Majlis diteruskan dengan nyanyian Lagu Negaraku dan Lagu Negeri Selangor. Diteruskan dengan ucapan Cik Nor Azliza binti Rajiain, Pengetua Tadika Permata Harapan Impian Murni dan ucapan serta perasmian oleh Puan Rabai’ah binti Kamarul Baharin, Ketua Wanita Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) Daerah Hulu Langat.

Ia diteruskan dengan persembahan daripada kelas Salman al-Farisi (pelajar-pelajar empat tahun), kelas Suhail ar-Rumi (pelajar-pelajar lima tahun) dan kelas Solahuddin al-Ayyubi (pelajar-pelajar enam tahun).

Isteri dan anak kami yang nombor dua tiba ke majlis ini lewat sedikit kerana dia ada program Hari Temubual Akademik di Sekolah Kebangsaan Saujana Impian (2).

Penyampaian Cenderahati, Foto Kelas, Hadiah Cemerlang Akademik, Sijil Pelajar-pelajar Enam Tahun, Sijil Pelajar “Qudwah Hasanah” dan Cabutan Bertuah telah disempurnakan oleh Cik Nor Azliza binti Rajiain serta Puan Rabai’ah binti Kamarul Baharin.

Majlis pagi ini diakhiri dengan persembahan penutup oleh semua pelajar Tadika Permata Harapan yang hadir. Saya dipersilakan naik ke pentas untuk memimpin bacaan doa’ penutup. Kira-kira jam 11:00 pagi, majlis pun tamat. Tahniah diucapkan kepada pihak pengurusan Tadika Permata Harapan kerana telah dapat mengadakan “Ihtifal” kali yang pertama ini dengan jayanya.

Motto Tadika Permata Harapan ialah ‘Membina Generasi Pintar Soleh’.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.