Ahad, 9 Disember 2012

Restoran al-Abraj, Taman Sepakat Indah 2

Kajang, 09/12/2012 – Saya, isteri dan tiga orang anak kami telah sampai ke Taman Sepakat Indah 2 pada jam 2:15 petang. Di situ terdapat beberapa buah restoran makanan Arab dan pasar mini Arab. Kami pergi ke salah sebuah restoran iaitu Restoran al-Abraj. Menu yang dipesan ialah nasi Arab (Zurbian Lamb), shawarma ayam dan manisan (Baqlawah). Air minuman pula ialah buah-buahan campuran (Cocktail) dan mangga dengan susu. Ketika sedang menjamu selera, hujan turun dengan lebatnya. Selepas beredar dari restoran, kami singgah ke Pasar Mini at-Taghziah yang terletak bersebelahan. Di pasar mini tersebut ada pelbagai barang dari negara-negara Arab. Saya sempat membeli beberapa jenis barang.

Saya memang sukakan makanan Arab sejak belajar di Jordan lagi. Maklumlah, kira-kira 5 tahun menetap di sana menuntut ilmu. Apabila terasa hendak makan makanan Arab, saya akan ke restoran yang bersesuaian.

Sebelum ini, saya dan keluarga pernah ke beberapa buah restoran makanan Arab di sekitar Lembah Klang, Cyberjaya, Negeri Sembilan dan Kajang.

Ini merupakan kali pertama kami sekeluarga singgah makan di Restoran al-Abraj. Saya mendapat maklumat berkenaan restoran ini melalui seorang rakan dari Syria yang baru dikenali kira-kira seminggu lepas. Namanya ialah Ghiyats. Dia telah memperkenalkan kepada saya pemilik restoran tersebut iaitu Dr Aiman dari Mesir dan isterinya Pn Shida dari Malaysia.

Restoran ini dibuka setiap hari iaitu pada hari Sabtu hingga Khamis dari jam 12:00 tengah hari hingga 2:00 pagi. Manakala pada hari Jumaat dari jam 2:30 petang hingga 2:00 pagi.

Sesiapa yang ingin singgah ke Restoran al-Abraj di Kajang, alamatnya ialah:
No 9 & 10,
Jalan Sepakat Indah 2/1,
Taman Sepakat Indah 2,
43000 Kajang,
Selangor.

Saya memandu kenderaan dalam keadaan hari masih hujan. Kami beredar meninggalkan Taman Sepakat Indah 2 pada jam 3:45 petang. Jarak perjalanan pulang dari situ ke rumah kami ialah kira-kira 7.5 kilometer sahaja.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.