Jumaat, 4 Mac 2011

Restoran Jabal Lubnan, Taman Tenaga

Kajang, 04/03/2011 – Saya pergi ke Taman Tenaga selepas solat Jumaat tadi. Bertolak dari Masjid Jamek Pekan Kajang menuju ke Taman Tenaga dengan kereta. Keluar dari masjid selepas solat Jumaat. Saya memandu kereta melalui Pekan Kajang sebelum tiba di Jalan Reko. Selepas itu, saya membelok kereta yang dipandu masuk ke Taman Tenaga. Berhenti di sebuah restoran Arab iaitu Restoran Jabal Lubnan.

Saya memang sukakan makanan Arab sejak belajar di Jordan lagi. Maklumlah, kira-kira 5 tahun menetap di sana menuntut ilmu. Apabila terasa hendak makan makanan Arab, saya akan ke restoran yang bersesuaian.

Kebiasaannya saya pergi bersama isteri dan anak-anak iaitu ketika kami masih berempat orang. Oleh kerana sekarang sudah berlima orang dan anak kami yang ketiga baharu berumur 3 bulan lebih, kali ini saya pergi seorang diri sahaja. Saya sempat makan dan minum di restoran tersebut serta memesan makanan yang dibungkus untuk dibawa pulang ke rumah. Di restoran tadi, saya memesan shawarma ayam, minuman “Apple Malt” dan dua bungkus nasi Arab bersama daging.

Ketika saya sedang menjamu selera di restoran tersebut, sempat juga berborak dengan beberapa orang Arab yang makan minum dan bekerja di situ.

Sebelum ini, saya dan keluarga pernah ke beberapa buah restoran makanan Arab di sekitar Lembah Klang, Cyberjaya, Negeri Sembilan dan Kajang.

Sesiapa yang ingin singgah ke Restoran Jabal Lubnan di Kajang, alamatnya ialah:
No 123, Jalan Tenaga 18,
Taman Tenaga,
43000 Kajang,
Selangor.

Saya memandu kereta dan beredar meninggalkan Restoran Jabal Lubnan serta singgah ke beberapa buah tempat sebelum bertolak pulang ke rumah.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.