Sabtu, 30 Julai 2011

Konsert Ana For Gaza

Kajang, 30/07/2011 – Saya pergi ke Konsert Ana For Gaza di Stadium Kajang pada malam ini. Kumpulan Rabbani bersama-sama dengan Saujana, Nowseeheart, Inteam dan Aishah bergabung tenaga menjayakan konsert tersebut. Turut muncul dalam konsert ini ialah Datuk Dr Ibrahim Ghaffar dan Datuk Ustazah Siti Nor Bahyah.

Konsert nasyid ini adalah sebahagian daripada karnival sebelum menyambut Ramadhan. Karnival tersebut menyediakan pelbagai aktiviti menarik yang diadakan pada 29, 30 dan 31 Julai 2011 bermula jam 8:30 pagi sehingga 12:00 tengah malam. Ia adalah anjuran Rabbani Productions Sdn Bhd dan Ana Edar Sdn Bhd dengan kerjasama Majlis Perbandaran Kajang (MPKj). Konsert diadakan secara percuma di Stadium Kajang pada malam ini bermula kira-kira jam 9:15 malam bagi mengisi Tabung Palestin untuk Gaza.

Saya dan orang ramai yang hadir ke konsert ini solat Isyak berjemaah terlebih dahulu di surau yang disediakan. Oleh sebab itu, kira-kira jam 9:15 malam konsert baru bermula. Ia dimulai dengan nasyid 99 nama Allah. Kemudian muncul “Disk Jockey” (DJ) Erwan dan DJ Maslina daripada radio IKIMfm sebagai pengacara majlis. Nasyid yang saya sempat dengar pada malam ini ialah Syahadah, Satu Kiblat Yang Sama, Hanzalah, Pergi Tak Kembali, Mahabbah dan Intifada (Rabbani). Suci Sekeping Hati dan Pahlawan Gaza (Saujana). Damai dan Damai Yang Hilang (Nowseeheart). Hanya Takdir dan Dia Muhammad (Inteam). Lagu daripada Aishah serta sajak daripada Datuk Dr Ibrahim Ghaffar dan Datuk Ustazah Siti Nor Bahyah.

Malam ini saya pergi seorang sahaja ke Konsert Ana For Gaza tetapi pada petang tadi saya, isteri dan tiga orang anak kami telah sampai terlebih dahulu ke Stadium Kajang. Kami pergi ke karnival yang ketika itu sedang berlangsung pertandingan azan di pentas utama.

Ketika kami sampai petang tadi ke Stadium Kajang, terdapat lebih daripada 30 buah khemah yang terdiri daripada gerai-gerai jualan dan sebagainya. Sempat juga kami membeli barang-barang di situ seperti bahan bacaan, mainan dan produk minuman. Saya juga sempat membeli susu kambing segera (Power Goat) edaran Ana Edar Sdn Bhd. Kumpulan Rabbani merupakan Duta produk Ana Edar Sdn Bhd. Selain itu, saya juga sempat membeli kopi pracampuran (Rabbani Café) keluaran PRM Global Vision Sdn Bhd yang diedarkan oleh Rabbani Productions (M) Sdn Bhd.

Jarak perjalanan pulang dari Stadium Kajang ke rumah kami di Kajang ialah kira-kira 4.5 kilometer sahaja.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.