Sabtu, 22 Oktober 2011

Selamatkan Aqidah Umat Islam

Shah Alam, 22/10/2011 – Saya masuk ke dalam Stadium Shah Alam seawal jam 12:15 tengah hari tadi kerana mahu menghadiri Himpunan Sejuta Umat (HIMPUN) yang bertemakan ‘Selamatkan Aqidah Umat Islam’. Sempat solat dulu di surau stadium. Kira-kira jam 2:00 petang, program pun bermula. HIMPUN merupakan inisiatif dan anjuran pelbagai pertubuhan serta individu yang mewakili umat Islam telah diadakan petang tadi di sini.

Saya sebagai ahli kelab peminat nasyid bersama Gabungan Penasyid-penasyid Malaysia (MUNSYID MALAYSIA) telah berada di stadium ini tadi. Penglibatan MUNSYID MALAYSIA dalam HIMPUN bukan sekadar penyeri program melalui persembahan selingan yang diadakan semata-mata. MUNSYID MALAYSIA bersama pihak penganjur telah mempromosikan HIMPUN melalui saluran media yang ada bagi kelab-kelab peminat nasyid yang mempunyai ribuan ahli di seluruh negara untuk turut sama menyertai himpunan ini. Saya turut mempromosikan HIMPUN melalui internet.

HIMPUN diadakan untuk menzahirkan suara dan sikap umat Islam terhadap siri percubaan memurtadkan orang Islam serta mencemarkan kemuliaan agama Islam di Malaysia.

Umat Islam di negara ini telah mengharungi pelbagai episod hitam melibatkan gugatan dan ancaman terhadap aqidah. Antara kesnya ialah peristiwa 3 Ogos 2011 yang telah membabitkan penyiasatan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadap keterlibatan pihak gereja iaitu Damansara Utama Methodist Church (DUMC) yang cuba memesongkan aqidah umat Islam.

HIMPUN ingin memberitahu rakyat perlunya persoalan aqidah ditangani melalui hujah agama dan bukan dibiarkan berlarutan menjadi modal politik. Juga menyedarkan rakyat tentang wujudnya peruntukan dalam Perlembagaan dan undang-undang negeri yang tidak mengizinkan mana-mana pihak mengganggu-gugat kesucian Islam serta tindakan menyebarkan agama selain daripada Islam kepada orang Islam.

Terdapat juga perkara lain yang boleh membahayakan aqidah umat Islam iaitu ideologi yang memisahkan agama daripada kehidupan. Islam sama sekali tidak memisahkan agama daripada kehidupan. Idea ini telah dibawa dan dikembangkan oleh Barat ke dunia Islam setelah mereka menjajah negara-negara umat Islam termasuk Malaysia.

Ketika himpunan petang tadi, MUNSYID MALAYSIA telah menyampaikan lagu tema HIMPUN yang bertajuk ‘Selamatkan Aqidah’.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.