Khamis, 22 Disember 2011

Percutian ke Pantai Timur Malaysia 2011

Hari pertama (20 Disember 2011), saya, isteri dan tiga orang anak kami bertolak dari rumah di Kajang. Menuju ke Pantai Timur melalui beberapa lebuh raya. Masuk ke Lebuhraya Pantai Timur (LPT) melalui Tol Karak. Saya terus memandu Proton Exora sehingga berhenti rehat di Kawasan Rehat Temerloh. Makan tengah hari di sini dan antara menu yang kami pesan ialah gulai tempoyak ikan patin sangkar. Teruskan perjalanan dan berhenti pula di Kawasan Rehat Gambang untuk solat. Kembali bergerak dan keluar dari LPT melalui Tol Jabor. Guna laluan “Touch & Go” dan bayaran tol ialah sebanyak RM21.00. Berpandukan Sistem Kedudukan Sejagat atau “Global Positioning System” (GPS) yang saya gunakan ketika memandu, akhirnya sampai juga ke Suria Cherating Beach Resort, Pahang. Sebuah bilik keluarga dengan dua buah katil. Minum di Bunga Padi Coffee House dan bersiar-siar di pantai. Tidak mandi laut kerana ombak besar. Cuma mandi di kolam renang. Makan malam di Nabil Café Cherating. Kembali ke resort untuk bermalam.

Hari kedua (21 Disember 2011), kami bersarapan di Bunga Padi Coffee House, Suria Cherating Beach Resort. Kembali ke bilik. Hujan sepanjang pagi dan kami cuma berada di kawasan resort ini. Selepas itu, berkemas-kemas. Tengah hari, kami daftar keluar dari sini. Berpandukan GPS, saya memandu menuju ke Kolej Kemahiran Tinggi Mara (KKTM) Kemaman, Terengganu. Suami kepada adik saya merupakan tenaga pengajar di sini. Mereka tinggal di rumah yang disediakan dalam kawasan KKTM Kemaman. Kami bermalam di rumah mereka.

Hari ketiga (22 Disember 2011), kami meninggalkan KKTM pagi tadi. Saya memandu kereta membawa isteri dan tiga orang anak kami dari Kemaman, Terengganu ke rumah emak saudara saya di Kuantan, Pahang. Dia ialah adik kepada arwah abah saya. Tengah hari tadi juga, kami bertolak pulang. Masuk ke LPT melalui Tol Kuantan. Saya terus memandu sehingga kami berhenti untuk solat, membeli makanan dan minuman di Kawasan Rehat Temerloh. Tidak semua daripada kami turun dari kenderaan sebab hari hujan. Sepanjang perjalanan di LPT, hujan terus turun. Kami tetap meneruskan perjalanan dan keluar dari LPT melalui Tol Karak. Akhirnya petang tadi kami sampai ke rumah di Kajang dengan selamat selepas melalui beberapa lebuh raya lagi. Begitulah berakhirnya percutian kali ini.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

MURAQABAH

• Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.