Ahad, 23 September 2012

Restoran Sultan Hadramawt, Sungai Ramal Dalam

Kajang, 23/09/2012 – Saya, isteri dan tiga orang anak kami pergi ke Sungai Ramal Dalam dan singgah ke Restoran Sultan Hadramawt selepas solat Asar tadi. Restoran tersebut merupakan sebuah restoran Gabungan Makanan Arab dan Mediteranean (Arabic and Mediterranean Fusion Cuisine). Saya memandu Proton Exora melalui Saujana Impian, Lebuhraya Cheras Kajang (E7) dan Lebuhraya Kajang SILK (E18) sebelum tiba di restoran ini.

Saya memang sukakan makanan Arab sejak belajar di Jordan lagi. Maklumlah, kira-kira 5 tahun menetap di sana menuntut ilmu. Apabila terasa hendak makan makanan Arab, saya akan ke restoran yang bersesuaian.

Sebelum ini, saya dan keluarga pernah ke beberapa buah restoran makanan Arab di sekitar Lembah Klang, Cyberjaya, Negeri Sembilan dan Kajang.

Ini merupakan kali pertama kami sekeluarga singgah makan di Restoran Sultan Hadramawt. Saya mendapat maklumat berkenaan restoran ini melalui internet dan mengetahui kewujudannya melalui papan tanda yang terletak di tepi Lebuhraya Kajang SILK (E18).

Restoran ini dibuka setiap hari dari jam 12:00 tengah hari hingga 12:00 tengah malam.

Sesiapa yang ingin singgah ke Restoran Sultan Hadramawt di Kajang, alamatnya ialah:
Jalan Besar,
Sungai Ramal Dalam,
43000 Kajang,
Selangor.

Setelah makan dan minum, saya memandu kenderaan membawa isteri serta tiga orang anak kami meninggalkan Restoran Sultan Hadramawt. Dalam perjalanan pulang ke rumah di Kajang, saya singgah ke kedai terlebih dahulu. Kami tiba di rumah sebelum azan Maghrib.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.