Khamis, 20 Jun 2013

Restoran ar-Rawshah, KL

Kuala Lumpur, 20/06/2013 – Saya memandu kereta ke Kuala Lumpur dan singgah ke Restoran ar-Rawshah selepas menghantar barang yang dipesan kepada pelanggan di Flat PPR Seri Alam, Jalan Lapangan Terbang Lama. Saya telah beberapa kali makan minum di Restoran ar-Rawshah ini dan cawangannya yang lain sama ada berseorangan atau bersama keluarga. Di surau sekolah tempat saya mengajar tadi, saya sempat solat Zohor terlebih dahulu sebelum bertolak pergi ke Kuala Lumpur.

Saya memang sukakan makanan Arab sejak belajar di Jordan lagi. Maklumlah, kira-kira 5 tahun menetap di sana menuntut ilmu. Apabila terasa hendak makan makanan Arab, saya akan ke restoran yang bersesuaian.

Saya memesan menu Mandy Daging (Traditional Hadramaut earth baked rice with lamb), Shawarma Daging dan minuman Koktel ar-Rawshah. Ada menu yang saya makan minum di restoran dan ada yang dibungkus untuk dibawa pulang ke rumah.

RM25.00 untuk Mandy Daging (Traditional Hadramaut earth baked rice with lamb), RM8.00 untuk Shawarma Daging dan RM12.00 untuk minuman Koktel ar-Rawshah. Mungkin harganya lebih mahal daripada restoran di tempat lain.

Sebelum ini, saya dan keluarga pernah ke beberapa buah restoran makanan Arab di sekitar Lembah Klang, Cyberjaya, Negeri Sembilan dan Kajang.

Sesiapa yang ingin singgah ke Restoran ar-Rawshah di Kuala Lumpur, alamatnya ialah:
No 8, Jalan Kampung Pandan,
55100 Kuala Lumpur.

Saya memandu kereta beredar meninggalkan kawasan restoran pada jam 3:00 petang. Jarak perjalanan pulang dari situ ke rumah saya di Kajang ialah kira-kira 23 kilometer sahaja.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.