Sabtu, 23 Julai 2016

Restoran ar-Reef, Beranang

Semenyih, 23/07/2016 - Saya, isteri dan tiga orang anak kami telah pergi ke Restoran ar-Reef yang terletak di Beranang. Kami bergerak dari rumah selepas solat Maghrib tadi dan terus pergi ke sini. Jarak perjalanan dari rumah kami di Kajang ke restoran ini ialah kira-kira 16 kilometer sahaja. 

Saya memandu Proton Exora merentasi jalan-jalan di taman perumahan dan membelok ke Pesiaran Impian Perdana. Saya meneruskan pemanduan di Persiaran Saujana Impian dan terus bersambung dengan jalan Pintasan Kajang-Semenyih. Kemudian, saya memandu kenderaan di Lebuhraya Kajang-Seremban (E21) tetapi tidak melalui plaza tol kerana membelok ke Jalan Semenyih dan melalui pekan Semenyih menuju ke Beranang. Akhirnya kami sekeluarga sampai ke Restoran ar-Reef, Beranang. 

Ini merupakan kali pertama kami makan dan minum di sini. Sebelum ini saya cuma melalui jalan ini dan melihat papan tanda sahaja. Restoran ar-Reef di Beranang dibuka dari jam 12:00 tengah hari hingga 11:30 malam. 

Saya memang sukakan makanan Arab sejak belajar di Jordan lagi. Maklumlah, kira-kira 5 tahun menetap di sana menuntut ilmu. Apabila terasa hendak makan makanan Arab, saya akan ke restoran yang bersesuaian. 

Di restoran tadi, kami memesan menu 2 person package (Hanith Lamb, Kabsah Chicken and 2 glasses of Ice Lemon Tea), Chicken Pepperoni Pizza (Regular), Honeydew Shake (1), Banana Shake (2) dan Pomegranate Barbican (1). Saya telah membayar sebanyak RM76.90 untuk harga makanan dan minuman serta 6% GST (Good & Services Tax) sebanyak RM4.60 menjadikan ia sebanyak RM81.50 bagi jumlah keseluruhan yang perlu dibayar. 

Sesiapa yang ingin singgah ke Restoran ar-Reef di Semenyih, alamatnya ialah:
Dataran Dato' Mohd Said, 
Lot 897,
Rinching Tengah,
Jalan Semenyih, 
43700 Beranang, 
Selangor.

Saya memandu Proton Exora dan kami beredar meninggalkan Dataran Dato' Mohd Said. Tepat jam 10:00 malam, kami sampai ke rumah di Kajang selepas melalui perjalanan kira-kira 16 kilometer tanpa singgah ke mana-mana lagi.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.