Khamis, 27 Januari 2022

Restoran Nasi Kandar Malayleh 69, Jalan Bukit

Kajang, 27/01/2022 - Saya telah pergi ke Restoran Nasi Kandar Malayleh 69 yang terletak di Lot 109-111, Ground Floor, Seksyen 7 off Jalan Bukit, 43000 Kajang, Selangor. Jarak perjalanan dari Kilometer 33, Jalan Besar Seremban di pekan Semenyih ke restoran ini ialah 9 kilometer sahaja (melalui pusingan U di Jalan Bukit). Ia dibuka setiap hari kecuali Jumaat. Dibuka dari jam 8:00 pagi hingga 10:30 malam.

Saya memandu kereta merentasi pekan Semenyih di Jalan Besar Seremban, Jalan Semenyih, Jalan Bukit, membuat pusingan U dan masuk ke Seksyen 7 off Jalan Bukit. Akhirnya, saya sampai ke Restoran Nasi Kandar Malayleh 69 di bandar Kajang yang kedudukannya berada hampir dengan Oriental Crystal Hotel, New City Hotel dan Lot 90. Saya sampai ke tempat meletak kereta di depan restoran pada jam 1:45 petang dan jam 1:47 petang mengibas kod QR melalui aplikasi MySejahtera.

Ini merupakan kali pertama saya makan dan minum di sini selepas nama warung lamanya bertukar kepada nama restoran sekarang (ketika bernama warung, saya pernah pergi pada Februari 2020 sebelum Perintah Kawalan Pergerakan bermula Mac 2020 disebabkan wabak Covid-19). Saya makan nasi kuning (separuh), kuah campur, kari seekor sotong besar, acar (campuran timun, nenas, lobak, bawang serta cili) dan minum Sirap Limau Ais. Saya telah membayar sebanyak RM20.50 untuk harga makanan dan minuman menggunakan aplikasi eWallet. Saya bergerak dengan memandu kereta meninggalkan Restoran Nasi Kandar Malayleh 69 melalui Seksyen 7 off Jalan Bukit, Jalan Bukit, Jalan Semenyih, Jalan Cheras, Persiaran Saujana Impian, Persiaran Impian Perdana dan merentasi jalan-jalan di taman perumahan untuk pulang ke rumah SI. Jarak perjalanan dari restoran ke rumah saya ialah 5 kilometer sahaja.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

MURAQABAH

• Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.