Khamis, 12 Mac 2009

Karnival Tadarus al-Qur'an (KTQ)

Hari ini (12 Mac 2009), saya menjadi salah seorang hakim bagi tilawah al-Qur'an (lelaki) di KTQ Sekolah Rendah Zon Semenyih, Daerah Hulu Langat. Ia diadakan di SK Taman Jasmin.

Semalam (11 Mac 2009), saya menghantar murid-murid sekolah saya dari SKTP ke SK Taman Cuepacs bagi KTQ Sekolah Rendah Zon Cheras, Daerah Hulu Langat.

Ketika saya menghakimi bacaan al-Qur'an murid-murid tadi, saya teringat ketika saya menjadi peserta seperti mereka. Waktu itu, saya juga masih belajar di sekolah rendah tetapi tidak ingat berada di darjah berapa. Kini, saya pula menjadi guru kepada murid-murid dan menyemak bacaan al-Qur'an mereka. Diharap apabila dewasa kelak, mereka ini dapat mengamalkan apa yang mereka belajar daripada al-Qur'an. Wassalam.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.