Ahad, 2 Ogos 2009

Mengeratkan Hubungan Kekeluargaan

Seremban, 02/08/2009 - Di Taman Desa Rhu, emak saudara yang saya panggil Mak Tam telah mengadakan majlis kenduri sempena perkahwinan anak sulungnya. Anaknya lelaki. Kenduri kali ini ialah kenduri menyambut kedatangan menantunya yang perempuan. Emak saudara saya berasal dari Pahang. Suaminya yang saya panggil Pak Tam memang berasal dari Negeri Sembilan. Dapat menantu pula dari Perak.

Saya sekeluarga bertolak dari Kajang ke Seremban melalui Lebuhraya Kajang Seremban (LEKAS) tetapi keluar di Mantin sebelum ke Seremban. Ini kerana lebuhraya tersebut belum siap sepenuhnya. Pada masa akan datang, terus ke Seremban. Adik perempuan saya sekeluarga pula datang dari arah Klang. Mereka keluar dari Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) menuju ke Seremban. Sampai di sebuah masjid, kami bergerak bersama-sama menuju ke rumah Mak Tam.

Semasa saya di rumah Mak Tam, bapa saudara yang saya panggil Ayahde tiba di Seremban. Dia dan beberapa orang ahli keluarga datang dari Pahang. Dia tidak tahu jalan ke rumah Mak Tam. Saya mengambilnya dengan bantuan seorang rakan Pak Tam dan kereta mereka mengikut kereta kami dari belakang menuju ke majlis kenduri tersebut.

Dengan adanya majlis seperti ini, dapatlah kami bertemu dan mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan yang sudah terjalin sebelum ini. Sebelum pulang ke Kajang, saya sekeluarga singgah pula ke rumah kakak ipar (kakak kepada isteri saya) di Paroi.

Klik Sepanduk Jeehan al-Maliziy Untuk ke Laman Utama

Kenangan di Negara Arab

Dapatkan Set Beras dan Rempah Nasi Arab Sekarang

Dapatkan Set Beras dan Rempah Nasi Arab Sekarang
Klik pada gambar produk.

Segala Puji Bagi Allah, Tuhan Seluruh Alam