Selasa, 25 Ogos 2009

Pusat Jalur Lebar Komuniti RTP SU

Kuala Lipis, 25/08/2009 - Saya dan keluarga masih berada di Kampung (RTP) Sungai Ular. Hari ini, 4 Ramadhan 1430H. Ketika berada di rumah, saya menggunakan internet dengan Celcom-Broadband yang disambungkan ke komputer riba. Setakat ini, setiap malam saya solat tarawih di Masjid Kampung (RTP) Sungai Ular. Saya tidak perasan yang di sebelah masjid tersebut terdapat sebuah pusat internet. Sebelum ini, ia adalah sebuah dewan makan. Cuma petang semalam saya menyedari ada terdapat pusat internet yang dikenali sebagai Pusat Jalur Lebar Komuniti.

Saya pergi ke pusat tersebut petang semalam dan berjumpa dengan anak-anak muda kampung ini yang sedang melayari internet. Menurut mereka, pusat ini baru dibuka pada pertengahan tahun ini. Ia diuruskan oleh anak-anak muda kampung ini dengan kerjasama TM, SKMM dan MSD Technology Sdn Bhd. Menggunakan sistem talian tetap dan juga teknologi Wi-Fi.

Pagi ini, saya mambawa komputer riba sendiri ke Pusat Jalur Lebar Komuniti RTP SU. Menggunakan internet dengan teknologi Wi-Fi. Sempat saya menulis catatan ini di sini. Nampaknya kampung saya sudah ada pusat internet. Anak-anak muda di kampung ini dan kawasan sekitarnya dapat didedahkan dengan teknologi maklumat. Ia tidak terhad kepada golongan muda sahaja. Bahkan para ibu bapa di kampung ini juga dapat mempelajari teknologi maklumat untuk kebaikan bersama. Marilah bersama-sama menggunakan internet secara berhemah. Jangan disalah gunakan pada perkara keburukan.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.