Ahad, 18 Oktober 2009

Sua Rasa A'idil Fitri Selangor 2009

Shah Alam, 18/10/2009 – Saya, isteri dan dua orang anak kami berada di Program Sua Rasa A’idil Fitri TV9 di Perkarangan Stadium Shah Alam pagi ini. Suasana meriah menceriakan Karnival Sua Rasa A’idil Fitri kerajaan negeri Selangor. Dari awal pagi lagi, orang ramai dan keluarga berduyun-duyun membanjiri kawasan ini.

Karnival Sua Rasa A’idil Fitri diadakan hasil kerjasama kerajaan negeri Selangor dan stesen televisyen TV9 pada 17 dan 18 Oktober 2009. Program Sua Rasa A’idil Fitri kerajaan negeri Selangor dengan kerjasama TV9 menjadi perintis kerjasama lebih erat kerajaan negeri dan media arus perdana. TV9 merupakan anak syarikat Media Prima Berhad iaitu merangkumi TV3, NTV7 dan 8TV. Saya sekeluarga berkesempatan pergi ke sini hari ini.

Semalam, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, kerajaan negeri mengalu-alukan liputan media arus perdana dan kerjasama seperti ini harus diteruskan.

“Lagi sekali program untuk menghampiri rakyat melalui media televisyen, saya berterima kasih kepada TV9 dan rakan-rakan daripada kerajaan negeri Selangor yang bersetuju untuk mengadakan Sua Rasa diadakan satu karnival, semua masyarakat Selangor diminta hadir bersama keluarga,” katanya.

Sementara itu, EXCO Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Datuk Dr Hasan Mohamad Ali melahirkan rasa sukacita dengan program pelbagai dimensi ini.

Pakar motivasi terkenal ini menjelaskan di samping berhibur dengan hiburan berfaedah, orang-ramai juga berpeluang mendapatkan maklumat mengenai agenda “Merakyatkan Ekonomi Selangor”, seperti Skim Mesra Usia Emas, Tabung Warisan Anak Selangor dan Hadiah Anak Masuk Universiti.

Menurut Hasan lagi, karnival seperti ini dapat membuka peluang kepada usahawan untuk meneroka peluang perniagaan dengan kehadiran lebih 20,000 pengunjung ke pesta ini.

“Bukan sahaja dapat menyerlahkan apa yang sedang berlaku di Selangor dari segi pembangunan-pembangunan yang sedang dan akan dijalankan, tetapi saya lihat pedagang-pedagang mempamerkan barangan dagangan mereka daripada peniaga bumiputera, setanding yang kita lihat seperti MCDONALD dan sebagainya. Ini satu perkembangan yang sangat menggalakkan,” katanya, semalam.

Program Sua Rasa A'idil Fitri ini bermula dari jam 8:00 pagi hingga 11:00 malam menyediakan pelbagai gerai jualan dan pameran kepada pengunjung. Hari ini, kami sekeluarga telah pergi ke sini sejak pagi-pagi lagi. Waktu tengah hari, kami mula bertolak pulang kerana anak-anak pun sudah penat berjalan di sekitar karnival ini.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.