Ahad, 5 Jun 2011

Perjumpaan Bekas Pelajar SMAPT Jun 2011

Kajang, 05/06/2011 – Jam 12:07 tengah malam, saya memandu kereta keluar dari perkarangan Bangunan Dato’ Nazir. Baru sebentar tadi (semalam), saya dan enam orang rakan telah mengadakan perjumpaan bekas pelajar Sekolah Menengah Agama Padang Tengku (SMAPT) bertempat di Restoran Sate Kajang Hj Samuri, Meja No 215, Tingkat 1, Jalan Kelab, Bangunan Dato’ Nazir.

Malam tadi (semalam), saya tiba kira-kira jam 9:20 malam di perkarangan Bangunan Dato’ Nazir. Apabila sampai di meja bernombor 215, empat orang rakan telah sedia menunggu. Selepas itu, seorang demi seorang tiba ke restoran ini. Terdapat juga rakan-rakan yang hadir ke sini membawa keluarga mereka. Ini merupakan perjumpaan bekas-bekas pelajar SMAPT yang lahir pada tahun 1974 dan 1975. Bekas-bekas pelajar yang telah datang untuk pertemuan pada malam ini ialah saya, Izwan, Safuan, Fairuz, Abdul Razak, Zurimi dan Wan Zamri.

Saya mendapat maklumat berkenaan perjumpaan yang dirancang ini melalui telefon. Ada di antara rakan-rakan yang telah berjumpa sebelum ini dan ada juga rakan-rakan yang tidak bertemu sejak berbelas-belas tahun atau lebih daripada dua puluh tahun selepas menamatkan pengajian di SMAPT. Malam ini merupakan pertemuan semula setelah kami berhubung melalui internet dan telefon sahaja.

Mengimbas kembali kenangan ketika belajar di SMAPT. Tahun 1988, saya berada di Kelas Peralihan bersama rakan-rakan yang lahir pada tahun 1975. Tahun 1989, saya terus melompat ke Tingkatan Dua tanpa masuk ke Tingkatan Satu berdasarkan keputusan peperiksaan. Sejak itu, saya belajar bersama rakan-rakan yang lahir pada tahun 1974 sehingga berada di Tingkatan Lima pada tahun 1992.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.