Ahad, 21 Oktober 2012

Hari Keusahawanan SKLA 2012

Kajang, 21/10/2012 – Saya telah sampai ke Sekolah Kebangsaan Leftenan Adnan (SKLA) di Sungai Ramal Luar awal-awal pagi lagi sebelum program bermula. Saya terus mendapatkan meja atau gerai yang sudah ditempah sebelum ini.

Pihak SKLA telah mengadakan Hari Keusahawanan pada hari ini iaitu bermula jam 8:00 pagi hingga 3:00 petang tadi. Saya mendapat maklumat berkenaan program hari ini melalui rakan yang mengajar di SKLA ini.

Saya menjual produk coklat, keropok dan bahan bacaan. Ketiga-tiga jenis barang tersebut ada pembelinya. Ini merupakan kali pertama saya cuba menjual barang-barang secara menyewa tapak atau membuka gerai. Biasanya saya membuat promosi melalui internet dan mengedarkan iklan-iklan produk dengan tangan sahaja. Kemudian, barang-barang yang ditempah terus dihantar kepada para pelanggan selepas mereka berjumpa dengan saya atau menghubungi nombor telefon bimbit saya. Kali ini berbeza sedikit kerana saya menjualnya secara langsung kepada pelanggan. Ia merupakan satu pengalaman baharu.

Tapak yang saya sewa terletak berhampiran Dataran SKLA. Oleh itu, sempat juga saya melihat majlis perasmian, persembahan pancaragam daripada Rejimen Askar Melayu Diraja dan pertunjukan orang bermain dengan ular.

Walaupun Hari Keusahawanan hari ini tamat pada jam 3:00 petang, sudah ada gerai-gerai yang ditutup kerana para pengunjung sudah mula berkurangan. Saya sendiri pun telah menutup gerai dan beredar meninggalkan SKLA pada jam 2:00 petang.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.