Selasa, 9 Disember 2014

Pekan Sehari Felda Sungai Koyan 3

Kuala Lipis, 09/12/2014 – Saya, isteri dan tiga orang anak kami masih berada di rumah emak saya di kampung. Saya memandu Proton Exora dari RTP Sungai Ular ke Felda Sungai Koyan 3 yang jaraknya ialah kira-kira 13.5 kilometer sahaja. Pagi ini, masih ada kabus (wap air yang kelihatan seperti asap yang berada dekat muka bumi). Saya sampai ke Pekan Sehari Felda Sungai Koyan 3 selepas 15 minit memandu kenderaan.

Turun dari kenderaan, saya terus membeli dua ekor ikan patin hidup dan disiang di situ juga. Saya bertanya soalan kepada penjual. Dia berkata ikan patin dari Sungai Pahang di Pekan. Ia bermaksud ikan yang diternak dalam sangkar di dalam sungai.

Selain itu, saya juga membeli sebiji timun tua, tiga bungkus laksam, dua kilogram kerang bersaiz besar, tiga bungkus mi goreng dan enam biji karipap.

Semasa di pekan sehari tadi, saya berjumpa dengan beberapa orang kampung. Salah seorangnya ialah rakan saya yang menjual barang di pekan sehari dan dia memberitahu saya bahawa emaknya ada menjual tempoyak di rumah.

Jam 8:00 pagi, saya bertolak pulang ke RTP Sungai Ular. Singgah ke rumah emak kawan saya untuk membeli tempoyak dan saya pun pulang ke rumah. Saya dan keluarga bersarapan di rumah. Ketika ini ada sembilan orang di rumah emak saya di kampung. Kami ialah emak, saya, isteri bersama tiga orang anak, adik lelaki saya (anak kelima), isterinya dan seorang anak mereka. Emak saya mempunyai enam orang anak. Saya ialah anak sulung. Abah saya telah meninggal dunia pada tahun 1999. Kami sekarang masih bercuti sempena Cuti Akhir Tahun Persekolahan bagi tahun 2014.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.