Jumaat, 23 Februari 2018

Bengkel Pengurusan Aktiviti Dakwah 2018

Shah Alam, 23/02/2018 - Saya sampai awal pagi ke Bulatan Setia Jasa di bandar raya ini. Oleh kerana tiba awal, saya singgah makan dan minum di A&A CAFE yang terletak dalam kawasan Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Seksyen 14. Ia merupakan Masjid Negeri di Selangor.

Saya bertolak dari rumah di Kajang selepas solat Subuh berjemaah di surau berhampiran rumah dan menghantar anak ke sekolah. Kereta yang saya pandu merentasi jalan-jalan di taman perumahan dan membelok ke Persiaran Impian Perdana. Saya meneruskan pemanduan di Persiaran Saujana Impian dan terus bersambung dengan Lebuhraya Cheras-Kajang (E7) serta melalui Plaza Tol Batu 11 (RM1.30). Kemudian, saya memandu kereta di Lebuhraya Hubungan Timur-Barat (E37) dan Lebuhraya Persekutuan serta melalui Plaza Tol Batu Tiga (percuma sejak 01/01/2018). Saya memandu keluar dari lebuhraya melalui Persiaran Sultan, Bulatan Setia Jasa dan masuk ke kawasan Masjid Negeri.

Dari kawasan Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Seksyen 14, saya memandu kereta di Persiaran Masjid, Bulatan Setia Jasa, Persiaran Pegawai dan masuk ke jalan-jalan yang menuju ke Jabatan Pendidikan Selangor (JPS), Seksyen 4. Jarak perjalanan dari Kafeteria Masjid ke JPS ialah sejauh kira-kira 1 kilometer sahaja.

Saya berada di sini kerana telah dipilih oleh Unit Pengurusan Dakwah dan Syiar Islam, Sektor Pendidikan Islam (SPI), JPS untuk menghadiri Bengkel Pengurusan Aktiviti Dakwah, Sekolah-sekolah Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM), Peringkat Negeri Selangor Tahun 2018.

Guru-guru sekolah rendah dan menengah KPM dari negeri Selangor yang telah menjadi Jurulatih Utama Kokurikulum Pendidikan Islam JPS menerima Sijil Penghargaan 2017 serta Lantikan Sebagai Jurulatih Utama 2018 daripada Ketua Sektor SPI, JPS pada hari ini. Saya dan rakan-rakan makan tengah hari di Dewan Utama JPS sebelum pergi ke masjid untuk bersolat Jumaat.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.