Jumaat, 9 September 2022

Cocobay Condominium Resort, Port Dickson 2022

Saya, isteri dan lima orang anak kami telah bercuti di Port Dickson selama 2 hari 1 malam. Ia merupakan tempat percutian di kawasan pantai yang terletak di Negeri Sembilan. Kami telah beberapa kali pergi ke Port Dickson sebelum ini. Seramai tujuh orang menginap di sebuah pangsapuri tiga bilik tidur (homestay), C1-2-1 (Blok C1 - Tingkat 2 - Nombor 1), Cocobay Condominium Resort, Batu 9, Jalan Pantai, Teluk Kemang, 71050 Port Dickson.

Kami menginap di sebuah pangsapuri tiga bilik tidur. Sebuah katil kelamin di bilik tidur pertama, sebuah katil kelamin di bilik tidur kedua serta sebuah katil kelamin dan sebuah katil bujang di bilik tidur ketiga. Juga mempunyai dua buah tandas (bilik air), sebuah ruang tamu, sebuah ruang makan dan sebuah ruang dapur. Tempahan bilik (homestay) dan bayaran dibuat dalam talian (RM379.75). Tambahan (RM50.00) dibayar ketika mendaftar keluar kerana kami menambah masa penginapan mulai jam 12:00 tengah hari hingga 2:30 petang. Ini kerana tiga orang pergi bersolat Jumaat dan empat orang lagi berada di pangsapuri. Saya, isteri dan anak-anak sedang bercuti sempena cuti persekolahan untuk Cuti Penggal 2, Sesi 2022/2023.

Khamis, 8 September 2022 (hari pertama). Saya, isteri dan lima orang anak kami bertolak dari Pahang ke Selangor iaitu dari rumah TTD ke rumah SI (bukan rumah TJ). Saya memandu Proton Exora dan kami bertolak dari Kajang ketika waktu Asar. Kami bergerak merentasi jalan-jalan di taman perumahan, jalan-jalan raya dan masuk ke LEKAS iaitu Lebuhraya Kajang - Seremban (E21). Melalui bandar Seremban dan masuk pula ke Lebuhraya Seremban - Port Dickson (E29). Akhirnya kami sampai ke Cocobay Condominium Resort selepas saya memandu sejauh 82 kilometer dari Kajang ke Port Dickson. Atiqah Rosli sudah menunggu dan dia menunjukkan pangsapuri yang kami tempah dan memberikan kunci homestay. Selepas solat, kami keluar makan malam di Sarah Seafood 2 dan kembali ke kediaman C1-2-1. Solat dan bersedia untuk bermalam di sini.

Jumaat, 9 September 2022 (hari kedua). Bangun, solat dan bersarapan pagi di pangsapuri. Kami bertujuh pergi ke kolam renang di dalam kawasan Cocobay Condominium Resort dan mandi. Kemudian kami keluar berjalan kaki melalui pintu pagar di belakang resort dan pergi ke Pantai Purnama. Semua turun ke dalam air laut di tepi pantai. Dari Pantai Purnama, sebahagiannya turun semula mandi di kolam renang dan sebahagian lagi pulang ke kediaman C1-2-1. Kami semua keluar selepas berkemas diri. Cadangannya mahu makan tengah hari di restoran. Oleh kerana waktu solat Jumaat semakin hampir, cuma bungkus makanan dan minuman, pulang ke pangsapuri serta makan tengah hari. Empat orang berada di pangsapuri dan tiga orang lagi pergi bersolat Jumaat di Masjid Kariah Teluk Kemang, Jalan Kemang 9, Kampung Teluk Kemang, 71050 Port Dickson, Negeri Sembilan. Kembali ke pangsapuri selepas solat di masjid. Atiqah Rosli sampai ketika kami sedang memasukkan barang-barang ke dalam kenderaan. Kami mendaftar keluar dan menyerahkan kunci kediaman C1-2-1 kepadanya.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

MURAQABAH

• Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.