Isnin, 1 Jun 2015

KUN ANTA (Jadilah Diri Kamu Sendiri)

Untuk sentiasa bersama mereka, aku meniru rupa dan apa yang zahir daripada mereka. Lalu aku menjadi orang lain, hanya untuk berlagak. Dan aku sangka melalui itu, aku akan jadi beruntung. Tapi akhirnya aku dapati diriku sesat, kerana ini semua hanyalah sekadar rupa.

Tidak, tidak... Kita tidak perlukan kekayaan untuk menambah kecantikan. Intipatinya di sini, di hati kita ia bersinar.

Tidak, tidak... Kita tidak mencari redha orang lain dengan apa yang kita tidak redha pada diri kita sendiri. Itulah kecantikan kita, menjulang dan gemilang.

Jadilah diri kamu sendiri dan kecantikanmu akan bertambah.

Aku menerima orang lain tetapi aku tidak meniru mereka. Kecuali apa yang aku redha, untuk menjadikan diriku redha. Aku akan menjadi diriku sendiri, seperti diriku sendiri, inilah aku. Kepuasanku mencukupi untuk diriku, inilah keyakinanku.

Aku akan menjadi apa yang aku redha untuk diriku. Aku tidak akan mencari redha mereka.

Aku akan menjadi siapa yang aku cintai. Mengapa aku perlu peduli tentang penerimaan mereka?

Aku akan menjadi siapa yang aku cintai. Aku tidak akan redha dengan penerimaan mereka. 

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.