Khamis, 10 Mei 2018

Sehari Selepas PRU-14

Kajang, 10/05/2018 - Azan Subuh pagi tadi ialah pada jam 5:43 pagi. Waktu Syuruk pula ialah pada jam 7:01 pagi. Kira-kira jam 6:45 pagi, saya telah keluar dari rumah dan memandu kereta pergi mengambil anak sulung yang bersekolah menengah agama dan tinggal di asrama. Saya memandu sejauh kira-kira 93 kilometer dari rumah ke sekolah tersebut.

Saya, isteri dan tiga orang anak kami berada di rumah ketika ini kerana sekolah-sekolah di seluruh Malaysia bercuti hari ini serta esok. Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) telah diadakan pada hari semalam (Rabu, 9 Mei 2018).

Semalam, saya telah ditugaskan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di sekolah tempat saya mengajar sebagai Kerani Penyemak Daftar Pemilih. Saya bertugas di bahagian hadapan di tempat mengundi bagi Parlimen Hulu Langat (P101) dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Dusun Tua (N23).

Saya telah mengundi pos pada hari Sabtu, 5 Mei 2018 sebelum PRU-14 dijalankan. Undi pos dengan cara menghantar dengan tangan kertas undi Parlimen dan DUN ke bangunan Pejabat Daerah/ Tanah Hulu Langat di Bandar Baru Bangi. Peti-peti undi ada disediakan di sana.

Pihak SPR telah memberi peluang kepada petugas-petugasnya untuk mengundi awal supaya tugas kami pada hari pengundian dapat berjalan lancar.

Saya dan isteri telah mengundi serta memilih wakil rakyat untuk Parlimen Bangi (P102) dan DUN Kajang (N25) bagi kawasan Saujana Impian.

Pakatan Harapan (PH), gabungan empat parti politik (Parti Amanah Negara, Parti Keadilan Rakyat, Parti Pribumi Bersatu Malaysia dan Parti Tindakan Demokratik) menang besar dalam PRU-14 yang berakhir semalam, menamatkan pemerintahan Barisan Nasional (BN) selama lebih 60 tahun. PH memenangi 113 daripada 222 kerusi Parlimen dengan majoriti mudah menumbangkan BN.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.