Isnin, 28 Mac 2022

Perodua Kelisa 1.0 Ezi Special Edition (AUTO)

Semenyih, 28/03/2022 - Beberapa minit sebelum jam 7:00 pagi, kereta Perodua Kelisa 1.0 Ezi Special Edition (AUTO) yang saya pandu mengalami kerosakan kotak gear di Jalan Semenyih sebelum lampu isyarat simpang tiga berhampiran Masjid Raja Muda Musa, Pekan Semenyih. Saya datang dari arah Kajang.

Beberapa kali saya mematikan enjin kereta dan menghidupkannya kembali sehingga boleh dipandu masuk ke tempat letak kenderaan di dalam pagar Sekolah Kebangsaan Semenyih. Ketika hendak meletakkan kereta, beberapa kali lagi saya mematikan enjin kereta dan menghidupkannya kembali supaya ia boleh bergerak.

Saya menghubungi mekanik di bengkel kereta yang terletak berhampiran rumah SI kerana saya selalu berurusan dengannya. Dia tidak boleh datang waktu pagi kerana beberapa orang pekerjanya bercuti hari ini. Kira-kira jam 2:50 petang, seorang mekanik memandu Perodua Kelisa, saya duduk di sebelahnya dan seorang lagi rakannya memandu kereta mengekori kami menghala ke Kajang. Kereta saya mengalami kerosakan kotak gear lagi dan menyebabkan ia tidak boleh bergerak walaupun enjinnya masih hidup. Kereta diletakkan di tepi jalan berhampiran kedai perkakasan (hardware) bahan binaan di Jalan Semenyih. Di seberang jalan terletaknya BHP Petrol.

Saya menghubungi pihak eTiQa Takaful untuk perkhidmatan menunda. Kami bertiga pulang dulu ke bengkel di Kajang dengan kereta mekanik. Saya pulang ke rumah selepas isteri datang ke bengkel dengan Proton Exora. Saya memandu kenderaan kembali mendapatkan kereta. Pemandu lori tunda sedang berada di lokasi dan bersedia menaikkan kereta saya ke atas lori. Saya membantu membetulkan stereng kereta ketika ia dinaikkan ke atas lori. Lori bergerak ke bengkel dan saya mengikutnya dari belakang. Ketika perjalanan hampir sampai ke bengkel, kenderaan saya berada di depan pula.

Sejak Perodua Kelisa 1.0 Ezi Special Edition (AUTO) baharu ini telah dibeli dan diterima pada hari Jumaat, 22 Disember 2006, hari ini (Isnin, 28 Mac 2022) merupakan kali pertama mendapat perkhidmatan menunda yang dibayar oleh pihak eTiQa Takaful.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.