Rabu, 19 Oktober 2022

Exora Dilanggar CR-V Pada 19/10/2022

Semenyih, 19/10/2022 - Di Sekasih, saya memandu Proton Exora keluar dari kawasan sekolah tempat saya mengajar melalui pintu pagar depan. Kemudian melepasi lampu isyarat yang sedang berwarna hijau di jalan besar simpang tiga berhampiran Masjid Raja Muda Musa. Tidak jauh dari simpang tersebut, saya memperlahankan kenderaan kerana memberi lauan kepada sebuah kereta yang ingin masuk ke simpang di Jalan Besar Kampung Baru. Tiba-tiba saya dilanggar dari belakang oleh Honda CR-V. Masing-masing memandu kenderaan seorang diri. Kami berdua berhenti di tepi jalan dan berbincang. Dia seorang lelaki warga asing dari Korea Selatan bernama Cho Seong Dae (David) mempunyai Lesen Memandu Malaysia (Kelas D). Kami bercakap Bahasa Inggeris. Kejadian ini berlaku kira-kira jam 1:20 petang.

Saya meneruskan pemanduan ke Kajang dan terus ke bengkel membaiki kenderaan berhampiran rumah SI. Dia pula terpaksa menghadiri mesyuarat terlebih dahulu menghala ke Subang Jaya sebagai perunding pendidikan (education consultancy).

Selepas membuat urusan masing-masing, kami berjumpa semula di bengkel berhampiran rumah saya. Dia juga hendak membaiki Honda CR-V di bengkel sama tempat saya membaiki kenderaan. Dia telah membayar kos kerosakan Proton Exora dengan memindahkan duit ke akaun bank saya melalui perbankan internet. Pintu untuk bonet belakang (rear bonnet) Proton Exora sudah siap diketuk dan bumper belakang juga siap dibaiki (RM270.00). Ia belum dicat tetapi anggaran bayaran untuk cat juga telah dibayar olehnya (RM480.00). Bagi membaiki kerosakan bumper depan Honda CR-V miliknya, dia membayar secara tunai kepada tuan bengkel kenderaan termasuk penghantaran ke rumah.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.