Sabtu, 17 Jun 2023

Kumpulan Hijjaz di #ThinkQuranFest 2023

Petaling Jaya, 17/06/2023 (Sabtu) - Saya telah meletakkan kereta Perodua Bezza di tempat kenderaan berbayar dalam bangunan tempat letak kenderaan di stesen MRT (Mass Rapid Transit) atau Transit Aliran Massa. Saya menggunakan Kad Touch 'n Go. Nilai akan ditolak daripada kad waktu pulang nanti.

Saya naik tren MRT di Stesen Sungai Jernih pada jam 1:09 petang dan turun dari tren di Stesen Mutiara Damansara pada jam 2:09 petang. Perjalanan selama satu jam. Saya solat Zohor di surau Stesen Mutiara Damansara.

Kemudian berjalan kaki dari stesen yang laluannya terus bersambung dengan tempat dituju dan akhirnya sampai ke pusat membeli-belah The Curve, Jalan PJU 7/3, Mutiara Damansara.

Saya menggunakan Kad Touch 'n Go. RM4.20 ialah tambang dari Stesen Sungai Jernih ke Stesen Mutiara Damansara. Ini ialah tambang sehala.

Saya menghadiri Think Quran Festival. Pelbagai acara diadakan pada 16, 17 dan 18 Jun 2023. Sebelum jam 4:00 petang, saya telah berjumpa dengan kesemua anggota kumpulan Hijjaz seramai empat orang dan bergambar. Mereka ialah Munif bin Ahmad (Putra Aiman), Isman Nadim bin Isam (Manis Helma), Mohd Faizal bin Osman (Abai Os) dan Muhammad Ariffin bin Ahmad Rahim (Ariffin). Mereka mempersembahkan empat buah lagu (Rasulullah, Rabbi Sallimna, Fatamorgana dan Sumayyah) di majlis perasmian pada hari ini..

Selepas selesai persembahan nasyid kumpulan Hijjaz, saya solat Asar di surau Stesen Mutiara Damansara dan menaiki tren MRT. Saya turun di Stesen Sungai Jernih. Ketika berpatah balik dari stesen tempat naik ke stesen tempat turun, sekali lagi saya membuat bayaran RM4.20 seperti tadi menggunakan Kad Touch 'n Go untuk tambang sehala.

Saya mendapatkan kereta dan keluar dari tempat letak kenderaan dalam bangunan menggunakan Kad Touch 'n Go (RM4.30). Saya memandu pulang ke rumah TJ di Kajang.

Kumpulan Nasyid Hijjaz

Kumpulan Nasyid Hijjaz
Klik pada gambar untuk menonton video YouTube.

Anugerah Sahabat Hijjaz Setia

Kenangan di Negara Arab

WELCOME

WELCOME
http://jeehan75.blogspot.com

MURAQABAH

  • Naib 2007 SMKBBSL.
  • Dhabit 2009 SKSS.
  • Rais 2010 SKSI2 (SMKSAAS).
  • Naib 2012 SJK(C)B.
  • Rais 2013 SKTR (SMKSAAS).
  • Rais 2015 SKBT (SMKBTK).
  • Rais 2016 SKJE (SMKDABB).
  • Rais 2017 SKLA (SMKTK).
  • Rais 2018 SKBTHO2 (SMKTT).
  • Dhabit 2023 UIS & UTAR (SMKTT) Murafiq.